giovedì 27 febbraio 2014

Happy birthday Bourgie!


 
Bourgie Happy Birthday! The table lamp protagonist of this post, created by designer Ferruccio Laviani for Kartell, this year celebrates 10 years. 
Bourgie revisits a baroque table lamp with a contemporary key, combining the style of a lamp of IXX century with a modern material such as polycarbonate transparent or dyed. The base is richly decorated with volutes and the large lampshade is made with a pleated effect, to create a play of light when it is turned on. The transparency of the material and its processing at the highest level, make it seem that the lamp is made ​​of a precious material such as glass. 
Thanks to a special coupling system on the hat, you can customize Bourgie cleansing it in the height you prefer. 
This beautiful work of design is suitable as a decorative lamp, table or office and at any place will always give a touch of elegance and irony that distinguishes it.

Buon compleanno Bourgie! La lampada da tavolo protagonista di questo post, ideata dal designer Ferruccio Laviani per Kartell, compie quest'anno 10 anni. 

Bourgie rivisita la lampada barocca in chiave contemporanea, unendo lo stile di una lampada dell'800 con un materiale moderno come il policarbonato trasparente o colorato in massa. La base è riccamente decorata con delle volute e l’ampio cappello è realizzato con effetto plissé in modo da creare un gioco di riflessi, quando viene accesa. La trasparenza del materiale e la sua lavorazione di altissimo livello, fanno sembrare che la lampada sia realizzata in un materiale prezioso come il cristallo.
Grazie ad un particolare sistema di aggancio del cappello, è possibile personalizzare Bourgie mondandola nell’altezza che si preferisce.
Questa bellissima opera di design è adatta come lampada decorativa, da tavolo o da ufficio e ad ogni luogo saprà sempre donare un tocco di eleganza e ironia che la contraddistingue.


 


Nessun commento:

Posta un commento